Páginas

domingo, 3 de março de 2013

skribu_kun_python_cxap01


fonto: http://inventwithpython.com/chapter1.html

Temoj Kovritaj en tiu ĉapitro:

  • Elŝuto kaj instalo la Python interpretisto.
  • Uzanta senokupe la interaga konko kuri instrukcioj.
  • Kiel uzi ĉi libro.
  • La libro de afiŝinto ĉe http://inventwithpython.com
Saluton! Tiu estas libro kiun Mi instruos al vi kiel plani montrante vin kiel krei komputilludojn. Kiam vi lernas kiel la ludoj en ĉi tiu libro verko, vi povos krei viajn proprajn ludojn. Ĉiuj vi bezonas estas komputilo, iuj programaro nomata Python Interpretisto, kaj ĉi tiu libro. La programaro vi devas estas libera kaj vi povas elŝuti ĝin el la interreto.
Kiam mi estis knabo, mi trovis libron kiel tiu kiu instruis min kiel skribi mian unuan programoj kaj ludoj. Estis amuza kaj facila. Nun kiel plenkreskulo, mi ankoraŭ havas amuzon programado komputiloj, kaj mi pagos por li. Sed eĉ se vi ne faras komputila programisto kiam vi kreskos, programado estas utila kaj amuza lerto havi.
Komputiloj estas tre utila maŝinoj. La bona novaĵo estas ke lernante plani komputilo estas facila. Se vi povas legi ĉi tiun libron, vi povas plani komputilo. Al komputila programo estas nur aro da instrukcioj kuri de komputilo, kiel oni Storybook estas nur aro aro da frazoj legita de la leganto.
Tiuj instrukcioj estas kiel la turn-per-turnon instrukciojn vi povus akiri por marŝi al amiko domo. (Turnu maldekstren ĉe la lumo, marŝi du blokoj, gardu marŝante ĝis vi trovos la unuan bluan domo dekstre.) La komputilo sekvas ĉiu instrukcio, kiun vi donos ĝin en la ordo kiu vi donas. Videoludoj estas mem nur komputilaj programoj. (Kaj tre amuza komputilaj programoj!)
En ĉi tiu libro, ajna vortoj vi bezonas scii aspektos kiel ĉi. Ekzemple, la vorto "programo" estas difinita en la antaŭa alineo.
Por diri komputilo kion vi volas fari, vi skribi programon en lingvo kiun la komputilo komprenas. La programlingvo tiu libro instruas nomata Python. Estas multaj malsamaj programlingvoj inkludante BASIC, Java, Paskalo, Haskell, kaj C + + (prononcita, "c plus plus").
Kiam mi estis knabo plej multaj homoj lernis programo en Basic kiel lia unua lingvo. Sed nova programlingvoj estis inventita de tiam, inkluzive Python. Python estas eĉ pli facile lernebla ol BASIC kaj ĝi estas serioza programlingvo uzita de profesia komputila programistoj. Multaj plenkreskuloj uzi Python en lia laboro (kaj kiam programado nur por amuzo).
La unuaj kelkaj ludoj ni kune krei en tiu libro estos probable ŝajnas simpla kompare al la ludoj vi ludis en la Xbox, Playstation, aŭ Wii. Ili ne havas imago grafiko aŭ muziko sed tio estas ĉar ili estas signifis por instrui al vi la fundamentojn. Ili estas intence simpla, tiel ke ni povas enfokusigi lerni programo. Ludoj ne devas kompliki esti amuzo. Pendumito, Tic Tac Toe, kaj farante sekretaj kodoj estas simple programo sed ankaŭ amuza.
Ni ankaŭ lernas kiel fari la komputilo solvi iujn math problemoj en la Python ŝelo. (Ne maltrankviliĝu, se vi ne scias multon de matematiko. Se vi scias, kiel aldoni kaj multigxu, vi scias sufiĉe math fari programado. Programado estas pli pri solvo de problemoj kaj fari planojn ol temas pri solvi math problemojn. )

Elŝuto kaj Instalado Python

Antaŭ ol ni povas komenci plani vi devas instali programaron nomita Python interpretisto. (Vi eble bezonas demandi adolto por helpi tie.) La interpretisto estas programo kiu komprenas la instrukcioj kiuj vi skribas en la Python lingvo. Sen la interpretisto, via komputilo ne komprenos tiuj instrukcioj kaj viaj programoj ne funkcias. (Ni nur raporti al "la Python interpretisto" kiel "Python" ekde nun.)
Ĉar ni povas skribi niaj ludoj en la Python lingvo ni bezonas elŝuti Python unua, de la oficiala retejo de la Python programlingvo, http://www.python.org
Mi tuj donos al vi instrukciojn por instali Python en Microsoft Windows, ne ĉar tiu estas mia favorito mastruma sistemo sed ĉar sxancon ke tio estas la mastruma sistemo, ke via komputilo kuras. Vi eble volas ke la helpo de iu alia por elŝuti kaj instali la Python programaro.
Kiam vi atingos python.org, vi devus vidi liston de ligiloj maldekstre (Pri, Novaĵoj, Dokumentado, Download, kaj tiel plu.) Alklaku la ligilon Elŝuti iri al la elŝuta paĝo, tiam serĉas la dosieron nomata Python 3.1 Windows Installer (Windows duuma - ne inkludas fonto) kaj klaku sur ĝia ligilon por elŝuti Python por Windows.

Figuro 1-1: Alklaku la Windows instalilo ligilon por elŝuti Python por Vindozo el http://www.python.org
Duoble alklaku la python-3.1.msi dosiero kiun vi ĵus elŝutis komenci la Python instalilon. (Se ne komenci, provu dekstra musklako la dosieron kaj elekti Install.) Iam la instalilon funkciigas, klaku la butonon Sekva kaj simple akcepti la elektoj en la instalilo kiel vi iru (ne bezonas fari neniun ŝanĝoj). Kiam la instalado estas finita, klaku Finu.
Grava Noto! Nepre instali Python 3, kaj ne Python 2. La programoj en tiu libro uzi Python 3, kaj vi ricevos erarojn se vi provas kuri ilin per Python 2.
La instalado de Mac OS estas simila. Anstataŭ elŝuti la. MSI dosiero de la Python retejo, elŝutu la. DMG Mac Instalilo Disk Dosiera dosieron anstataŭe. La ligilo al ĉi tiu dosiero aspektos ion kiel "Mac Instalilo disko bildo (3.1.1)" en la "Download Python Programaro" retpaĝo.
Se via mastruma sistemo estas Ubuntu, vi povas instali Python per malfermo fina fenestro (alklaku Aplikoj> Kromaĵoj> Terminalo) kaj enirante ŝvitas apt-get install python3 tiam premante Enter. Vi bezonas eniri la radiko pasvorton instali Python, do demandu la persono kiu posedas la komputilon por tajpi en ĉi pasvorton.
Povas esti pli nova versio de Python disponebla ol 3.1. Se jes, tiam nur elŝuti la lastan version. La ludo programoj en tiu libro funkcios ĝuste la sama. Se vi havas problemojn, vi povas ĉiam Google por "instali Python sur <your mastruma system's name>". Python estas tre populara lingvo, do vi devus havi neniun malfacilecon trovi helpo.
Video tutorial de kiel instali Python estas havebla de ĉi tiu libro de afiŝinto ĉe http://inventwithpython.com/videos/ .

Komencante Python

Se via mastruma sistemo estas Vindozo XP, vi devus povi kuri Python elektante Komenco, Programoj, Python 3.1, sencelaj (Python GUI). Kiam ĝi estas kurante gxi aspektas simile kiel Figuro 1-2. (Sed malsamaj operaciumoj aspektos iomete malsamaj.)

Figuro 1-2: la sencela programo interaga konko en Windows.
Sencelaj stands for I nteractive D hieraŭo L opment E nvironment. La disvolviĝo medio estas programaro kiu faciligas skribi Python programoj. Ni estos uzante sencelaj por tajpi en niaj programoj kaj kuras ilin.
La fenestro kiu aperas kiam vi unue kuri sencelaj nomas la interaga ŝelo. Al konko estas programo kiu ebligas tajpi instrukciojn en la komputilo. La Python konko permesas tajpi Python instrukciojn, kaj la ŝelo sendas tiujn instrukciojn por programaro nomata Python interpretisto fari. Ni povas tajpi Python instrukciojn en la ŝelon kaj, ĉar la ŝelo estas dialoga, la komputilo legos niajn instrukciojn kaj respondi en iu maniero. (Ideale en maniero kiu ni atendas sed tio dependos ĉu ni skribos la korekta instrukciojn.)

Kiel Uzi Ĉi Libro

Estas kelkaj aferoj, kiujn oni devas kompreni pri tiu libro antaŭ ol vi komenci. "Inventi kun Python" estas malsamaj de aliaj programado librojn ĉar ĝi centras en la kompleta fontkodon por malsamaj ludoj. Anstataŭ instruante vin programado konceptoj kaj lasante ĝin al vi por malkovri kiel fari amuza ludoj kun tiuj konceptoj, ĉi tiu libro montras vin amuza ludoj kaj tiam klarigu kiel ili estas metitaj kune.

La Furoraj Programoj

Plej ĉapitroj komencas kun specimeno kuri de la elstara programo. Ĉi tiu specimeno run montras al vi, kion la programo eligo similas, kun kio la uzanto tajpas en montrita kiel aŭdacan impreso. Tio donas ideon de tio, kion la kompletan ludon aspektos kiam vi eniris la kodo kaj ruli ĝin.
Iuj ĉapitroj ankaŭ montras la kompletan fontkodo de la ludo, sed memoru: vi ne devas eniri ĉiu linio de kodo nun. Anstataŭe, vi povas legi la ĉapitron unuan por kompreni kion ĉiu linio de kodo faras kaj tiam provi eniri ĝin poste.
Vi ankaŭ povas elŝuti la fontkodon dosiero de ĉi tiu libro de afiŝinto. Iru al la retadreso http://inventwithpython.com/source kaj sekvu la instrukciojn por elŝuti la fontkodon dosiero.

Linio Nombroj kaj Spacetoj

Enirinte la fontkodon mem, ne tajpi la linio nombroj kiuj aperas komence de ĉiu linio. Ekzemple, se vi vidas ĉi tion en la libro:
  1. nombro = random.randint (1, 20)
Vi ne bezonas tajpi la "9". sur la maldekstra flanko, aŭ la spaco kiu tuj sekvas ĝin. Nur tajpu ĝin tiamaniere:
nombro = random.randint (1, 20)
Tiuj nombroj estas uzata nur por ke ĉi tiu libro povas referi al specifaj linioj en la kodo. Ili ne estas parto de la reala programo.
Aparte de la linio nombroj, estu certa eniri la kodo precize kiel ĝi aperas. Rimarku, ke kelkaj el la linioj ne komenciĝas en la plej maldekstra rando de la paĝo, sed dentadas de kvar aŭ ok spacoj. Nepre metu en la ĝusta nombro de spacoj en la komenco de ĉiu linio. (Pro tio ke ĉiu signo en sencelaj estas la sama larĝa, vi povas kalkuli la nombron de spacoj de rakontante la nombro da karakteroj supre aŭ sube de la linio vi rigardas.)
Ekzemple, vi povas vidi, ke la dua linio estas dentado de kvar spacoj ĉar la kvar signoj ("whil") sur la linio supre estas super la dentado spaco. La tria linio estas dentado de alia kvar spacoj (la kvar karakteroj, "se n" estas super la tria linio de dentado spaco):
dum divenas <10:
se nombro == 42:
print ('Saluton')

Teksto kroĉas en This Book

Iuj linioj de kodo estas tro longa por ĝustigi sur unu linio en la paĝo, kaj la teksto de la kodo estos envolver ĉirkaŭ al la sekvanta linio. Kiam vi tajpas ĉi tiujn liniojn en la dosieron redaktoro, eniri en la kodo, cxiuj sur unu linio sen premi Enter.
Vi povas diri kiam nova linio komencas rigardi la linion nombroj sur la maldekstra flanko de la kodo. Ekzemple, la kodon havas nur du liniojn de kodo, kvankam la unua linio envolvas ĉirkaŭ:
  1. print ('Ĉi tiu estas la unua linio! xxxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxx ')
  2. print ('Ĉi tiu estas la dua linio!')

Paŭsi la Programo enretaj

Vi povas viziti http://inventwithpython.com/traces vidi spuron tra ĉiu el la programoj en tiu libro. Paŭsi programon signifas paŝon tra la kodo unu linio en momento, en la sama maniero ke komputilo ekzekutus ĝin. La spuroj retpaĝo havas notojn kaj helpema recordatorios je ĉiu paŝo de la spuro klarigi kion la programo faras, do ĝi povas helpi vin bone kompreni kial ĉi tiuj programoj funkcias la vojo ili faras.

Kontrolanta Via Kodo enretaj

Iuj el la ludoj en ĉi tiu libro estas iom longa. Kvankam estas tre helpema por lerni Python tajpante el la fontkodon por tiuj ludoj, vi povas hazarde fari typos kiuj kaŭzas via ludo programoj por frakasi. Ĝi povas ne esti evidenta kie la typo estas.
Vi povas kopii kaj englui la tekston de via fontkodo al la linio malsamoj ilo en la libro de afiŝinto. La malsamoj ilo montros ajna diferencoj inter la fonta kodo en la libro kaj la fontkodon vi tajpis. Ĉi tiu estas facila maniero trovi ajnan typos en via programo.
Kopii kaj bati teksto estas tre utila komputilo lertecon, aparte por komputila programado. Tie estas video tutorial sur kopii kaj bati en tiu libro de afiŝinto ĉe http://inventwithpython.com/videos/ .
La linio malsamoj ilo estas en ĉi tiu retpaĝo: http://inventwithpython.com/diff . Video tutorial de kiel uzi la malsamoj ilo estas disponeblaj de ĉi tiu libro de afiŝinto ĉe http://inventwithpython.com/videos/ .

Resumo

Ĉi tiu ĉapitro helpis vin komenci kun la Python programaro montrante al vi la python.org retejo kie vi povas elŝuti ĝin senpage. Post instalo kaj ekde la Python sencelaj programaro, ni estos lertaj por lerni programadon komencante en la sekva ĉapitro.
Ĉi tiu libro de afiŝinto ĉe http://inventwithpython.com havas pli da informoj pri ĉiu el la ĉapitroj, inkludante en linio paŭsi retejo kiu povas helpi vin kompreni kion precize ĉiu linio de la programoj faras.

Nenhum comentário:

Postar um comentário